برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین مکمل ها  برای افزایش وزن

بهترین مکمل ها  برای افزایش وزن بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای رشد طبیعی وزن، افزایش مصرف پروتئین و گنجاندن انواع غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه‌ها در رژیم غذایی است.

افزایش وزن برای اکثر افراد ساده است، اما برای برخی دشوار . به خصوص اگر نوع بدن اکتومورف یا متابولیسم سریع داشته باشید. اکتومورف ها هر کاری انجام می دهند نمی توانند وزن اضافه کنند.

افزایش وزن همچنین ممکن است هدفی برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند سرطان باشد.


بهترین راه برای افزایش وزن چیست؟


 

بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای رشد طبیعی وزن، افزایش مصرف پروتئین و گنجاندن انواع غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه‌ها در رژیم غذایی است.خوردن غذاهای مغذی بهترین روش برای افزایش کالری است. با این حال، در موارد خاص، این تلاش‌ها ممکن است مؤثر واقع نشوند.ورزش و تغذیه می تواند در مبارزه با بیماری ها و به تاخیر انداختن روند پیری کمک کند. ترکیب فعالیت های مقاومتی با یک رژیم غذایی متعادل به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت وزن اضافه کنید.در حالی که خوردن یک رژیم غذایی متعادل با کربوهیدرات، پروتئین و چربی کافی هنوز بهترین روش است.

 

بیشتر بخوانید : ویتامین‌هایی که باعث کاهش یا افزایش وزن می شوند.

 

 

بهترین مکمل ها برای افزایش وزن


مکمل های پروتئینی


 

پروتئین ها اجزای سازنده بافت عضلانی هستند. یک مکمل پروتئین با کیفیت بالا با فراهم کردن مواد مورد نیاز بدن برای رشد، باعث افزایش وزن می‌شود.مکمل‌های پروتئینی، مانند شیک‌های پروتئینی ، می‌توانند به‌ویژه یک رویکرد کارآمد برای افزایش مصرف پروتئین از طریق رژیم غذایی باشند.به طور کلی، شما باید حداقل 30 تا 35 درصد کالری خود را از پروتئین دریافت کنید. بالا رفتن از این مقدار تغذیه شما را از تعادل خارج می کند زیرا منجر به مصرف ناکافی سایر مواد مغذی می شود.روش مصرف بر نتیجه تأثیر می گذارد.


کراتین


یک مکمل افزایش وزن که به تولید آدنوزین تری فسفات در طول تمرینات بدنی شدید کمک می کند با تقویت فعالیت عضلانی باعث رشد سریع عضلانی می شود.کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی است که در سلول های بدن، ماهیچه ها و مغز وجود دارد. کراتین نوعی اسید آمینه است که بیشتر از صدف و گوشت قرمز به دست می آید و مقدار کمی از آن توسط کبد، پانکراس و کلیه تولید می شود.برای بسیاری از افراد، مصرف غذاهای غنی از کراتین مقدور نیست، بنابراین مکمل های کراتین محبوب و مفید هستند، به خصوص اگر ورزش می کنید.کراتین برای عملکرد ورزشی و تولید انرژی ضروری است و مطالعات نشان می دهد که مکمل می تواند منجر به بهبود عملکرد عضلات و افزایش وزن شود.اکثر متخصصان تغذیه کراتین مونوهیدرات را توصیه می کنند زیرا این نوع کراتین کاملاً  تایید شده است.


روغن ماهی


روغن ماهی معمولاً از ماهی های چرب به دست می آید. آنها به دلیل محتوای اسید چرب امگا 3، چربی های خوبی در نظر گرفته می شوند.مکمل‌های روغن ماهی چرب هستند و می‌توانند به افزایش وزن و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کنند.قرص های روغن ماهی ممکن است برای افزایش وزن موثر نباشند تا زمانی که کالری دریافتی به اندازه کافی افزایش یابد.

 

بیشتر بخوانید : 8 راهکار سالم‌ برای افزایش وزن

 


افزایش دهنده های وزن


افزایش دهنده های وزن اساساً مکمل‌های پر کالری برای افرادی هستند که برای بدست آوردن کالری کافی از طریق رژیم غذایی تلاش می‌کنند.آنها یک تکنیک سریع و ساده برای افزایش کالری دریافتی بدون افزایش مصرف غذا ارائه می دهند.بیشتر مکمل‌های افزایش وزن از نظر کربوهیدرات و پروتئین سنگین هستند و برخی از آنها بیش از هزار کالری در هر وعده دارند.


آمینو اسیدها


این اسیدهای آمینه ضروری ماهیچه ها را بازسازی و بازیابی می کنند. اگر می خواهید سریع وزن اضافه کنید باید این مکمل را در نظر بگیرید.


افزایش دهنده وزن گیاهی


برخی از گیاهان آیورودا می توانند به ویژه در درمان سوء تغذیه، سوء جذب تغذیه ای، ضعف ایمنی و سایر مسائلی که ممکن است افزایش وزن را محدود کنند، موثر باشند.بهتر است با متخصص تغذیه خود در مورد گنجاندن داروهای محرک اشتها و گیاهان آیورودا در رژیم غذایی خود صحبت کنید.داروی آیورودا سلامت گوارش را بهبود می بخشد و می تواند به جذب مواد مغذی کمک کند و ممکن است منجر به افزایش وزن شود.


مکمل ذرت مومی


این مکمل باعث هضم سریع گلوکز برای افزایش سطح انسولین و اشباع ذخایر گلیکوژن ماهیچه‌ها می‌شود.
این کربوهیدرات ها پروتئین ها و اسیدهای آمینه را به بافت های عضلانی منتقل می کنند.اگر بعد از تمرین احساس تهوع می کنید، ذرت مومی  که می تواند به سادگی با هر اسموتی بعد از تمرین ترکیب شود مصرف کنید.


مکمل دکستروز مونوهیدرات


بدنسازان و ورزشکاران از این مکمل کربوهیدرات ساده برای افزایش انسولین و جبران ذخایر گلیکوژن تخلیه شده در طول فعالیت استفاده می کنند.دکستروز مونوهیدرات دارای شاخص گلیسمی بالایی است، به این معنی که پس از مصرف به سرعت جذب می شود.دکستروز، مانند تمام کربوهیدرات ها، به عنوان گلوکز وارد جریان خون می شود و برای انرژی استفاده می شود یا به عنوان گلیکوژن یا تری گلیسیرید در سلول های چربی ذخیره می شود.پاسخ انسولین حاصل به رساندن گلوکز، اسیدهای آمینه، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری به عضلات کمک می کند.بهترین زمان مصرف دکستروز مونوهیدرات برای افزایش وزن بلافاصله پس از تمرین همراه با یک منبع پروتئینی با کیفیت بالا است. با این حال، مصرف کربوهیدرات های ساده در ساعات دیگر روز ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

 

بیشتر بخوانید : روزی چقدرکربوهیدرات بخوریم؟

 


روغن کریل


شما می توانید از مکمل های روغن کریل کالری دریافت کنید زیرا سرشار از چربی های رژیمی هستند.این یک مکمل عالی برای استفاده در صورتی است که شما یک اکتومورف هستید یا می خواهید عضله بسازید. روغن کریل متابولیسم را بهبود می بخشد و چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات